wtorek, 15 stycznia 2013

migawki

Raz w miesiącu pojawi się u nas jedno zdjęcie wielkiego fotografa, które równocześnie będzie  zaproszeniem do zrobienia pracy nim inspirowanej. Czasem będą to zdjęcia bardzo znane, a czasem po prostu z jakiegoś powodu dla nas ważne.
Pierwszym artystą, którego postanowiłam przedstawić jest Edouard Boubat (1923-1999), francuski fotograf, przez niektórych nazywany "fotografem nieba". Skupiał się on na codzienności człowieka, ale pokazywał ją w niezwykle poetycki sposób, dla mnie na jego zdjęciach widać przede wszystkim, to, że kochał ludzi.
Więcej zdjęć można zobaczyć TUTAJ 
Wywiad z artystą (w języku angielskim) TU
A poniżej zdjęcie, którym się chciałam z Wami podzielić i mam nadzieję zainspirować.

"I think that the photos that we like were made when the photographer knew how to disappear.
If there were a secret, certainly that would be it". E. Boubat


4 komentarze:

urtica pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
urtica pisze...

po zobaczeniu pozostałych zdjęć tego autora już wiem, że nie tylko to, które proponujesz, będzie dla mnie inspiracją

mina juveler pisze...

http://minajuveler.blogspot.com/2013/01/127-migawki-edouard-boubat.html :)

Paronomazje pisze...

http://all-is-pretentious.blogspot.com/2013/01/collage-une.html

Boubat + kolażowanie, nie tylko z lutowego Elle ;)