poniedziałek, 20 grudnia 2010

moja strona księżyca

pełnia
na wiele osób działa hipnotyzująco
nie daje zasnąć
odrywa myśli od rzeczywistości
porywa
inspiruje poetów i malarzy
oświetla drogę podróżnikom
wpełza pod kołdry zakochanych
rządzi przypływami i odpływami oceanów
a może wpływy księżyca są jeszcze większe?


tradycyjnie Księżyc - podobnie jak Ziemię wiązano z kobietami. do dziś w wielu językach ma rodzaj żeński i w wielu kulturach utożsamiany jest z kobiecymi siłami
takie skojarzenia były obecne także w kulturze dawnych Słowian
dziś można ich echo znaleźć na przykład w pokrewieństwie słów "miesiąc" "miesiączek" (staropolski ksieżyc) "miesiączka"
bo ponoć zanim świat opanowała elektryczność rytmem naszych ciał, tak jak potężnymi oceanami rządziło światło księżyca...

niech więc pełnia będzie pretekstem

zapraszam do zabawy w księżycowy- kobiecy art journal
każda kolejna pełnia przyniesie następny temat
o kobietach i kobiecości
o archetypach i stereotypach
o tym czego chcemy, a co powinnyśmy
o ograniczeniach i możliwościach jakie daje bycie kobietą
o nas


co będzie potrzebne?
1. baza (album/zeszyt/książka) z dowolną ilością stron - bo każdy temat (a przygotowałam ich dwanaście) będzie można potraktować na dowolnej liczbie kartek - bądź też wcale, w zależności od potrzeby, nastroju i natchnienia
2. kobieca intuicja....

zaczynamy podczas kolejnej pełni
19 stycznia
do tego czasu można też można wysyłać zdjęcia przygotowanych przez Was księżycowych journali
urticam@gmail.com

9 komentarzy:

druga szesnaście pisze...

a czy ja dobrze się doczytałam, że dzisiaj ma być całkowite zaćmienie?
czego oczywiście nie zweryfikujemy przy tych chmurach.

do szczętu jestem zakochana w tym pierwszym kolażu!

i już zbieram wycinki. :)

tymonsyl pisze...

och, jak ja na to czekałam:)
coś się powoli rodzi...
a kolaże, cóż lepiej nie można było tego ująć...

finnabair pisze...

:):):) o tak...!!!

OLIWKA pisze...

o tak, piękny temat i te stereotypy o kobietach :) :)

Martyna pisze...

o rany fantastyczny pomysł!

kirke_kasia pisze...

inspirujące:)

kasia | szkieuka pisze...

piekny kolaz i piekny temat! kto wie, moze powstanie z tego wyzwania nowy rozdzial w moim dotychczasowym albumie :)

hasior pisze...

Bardzo inspirujący temat, zabieram się za tworzenie mojego księżycowego journala :)

coco.nut pisze...

trzeba mailem przesłać, czy można jak zwykle linka podać?